onsdag den 20. august 2008

Tysk grundighed

Efter en god bytur i lørdags havde jeg det jo lidt skidt om søndagen. Knapt så overraskende. Mere overraskende er det, når det forsætter mandag. Enten har det været en fantastisk våd bytur ellers også er det noget andet galt. Til min skuffelse havde jeg ikke indtaget nok alkohol til at holde tømmermændene kørende til mandag.
Til gengæld lå jeg med feber og mavesmerter natten til tirsdag, hvorefter jeg opsøgte en læge. Hun fortalte mig (efter sølle 1½ times ventetid) at mine symptomer kunne tyde på en blindtarmsbetændelse. Hun var ikke sikker men foretrak at henvise mig til hospitalet, hvor jeg kunne blive undersøgt nærmere. (Nejnej, jeg var slet ikke i panik!!)
Så jeg begiver mig videre (til fods, stolede ikke på mine evner som cyklist i min daværende tilstand) og finder ad omvejen hen til Skt. Elisabeth Hospitalet, hvor jeg så bliver undersøgt (af tre læger og en sygeplejerske....luksus, må man sige) og efterfølgende indlagt til observation.
Jeg får også taget en blodprøve, og til det formål får jeg indsat en slags permanent nål, som sidder i min arm hele tiden og er tapet fast. Jeg tror Maja kalder dem for "butterfly". Jeg føler ikke den store trang til at sammenligne nåle med sommerfugle, faktisk vil jeg vove at påstå at den nål i min arm, var det værste ved opholdet.
Lægerne var meget professionelle, hilste, gav hånd og tiltalte mig med "Frau Hytteballe" (det skal man liiiige vænne sig til), men smile, det havde de færreste lært. Faktisk så det ud som om evnen til at smile aftog omvendt proportionelt med alder og status.
Jeg delte mit værelse med en ung kvinde, der var blevet indlagt med voldsomme mavesmerter, som ingen kunne finde en årsag til (nogen der kan genkende noget??). Det var ikke hendes første tur på sygehuset, og hun var vist godt træt af det. I hvert fald valgte hun at gemme 2/3 af den kontrastvæske, hun skulle drikke (og som skulle være med til at opklare hendes problemer), i en vandflaske, og gemme denne i en skuffe. Afsluttende fik jeg så at jeg vide, at jeg bare ikke skulle sige noget. Nej bevares, mod dumhed kæmper selv Gud forgæves.
Det korte og det lange er at jeg nu, 20 Euro fattigere, er udskrevet og ved godt mod og forhåbentlig klar til at møde på arbejde igen i morgen.

2 kommentarer:

Klipklap sagde ...

Hehe, kender ganske udmærket "sommerfuglen". "Vingerne" gør det nemt at stikke og tape den fast. Jeg synes dog, at "myggen" eller "mosquitoen" ville være et mere passende navn, generne taget i betragtning. Skal man virkelig betale for at komme på sygehus? Og så får man ikke engang smil?? Nå, anyway, var da godt der ikke var noget at komme efter. Du har sikkert bare drukket for meget, øh, kontrastvæske i weekenden. Håber du får det bedre! :-)

Andreas R. Fugl sagde ...

Har også prøvet at have sådan en dims i armen for mange år siden. Jeg tror de er til så man ikke lige glemmer at man er indlagt på et hospital ;)

Ihvertfald - God bedring herfra :)