onsdag den 22. oktober 2008

Palmerne i Malaga

Sol er en helt essentiel faktor i vores liv og vores biokemi. Uden sol ingen D-vitaminer og uden D-vitaminer er livet bare ikke særlig sjovt. Derfor har jeg lige været i Malaga for at få tanket sol til den forestående vinter.....nåja, og for at besøge min gode veninde Stine. ;-)
Og det var en god oplevelse, soltanken er omend ikke fyldt op så i hvert fald påfyldt, men jeg savner stadig palmerne og Stine.
Det fascinerende ved Spanien er, at man slet ikke går det mindste op i, hvordan husene ser ud indefra. Det er jo heller ikke særlig vigtigt, når man alligevel tilbringer det meste af livet udenfor. For det gør de! Samtidig blev døgnrytmen godt og grundigt forstyrret, da man i spanien spiser morgenmad kl. 11, frokost kl. 15-16 stykker og aftensmad ved 22-tiden. Det lykkedes mig dog, takket være ganske mange byture, at følge den spanske metode ganske godt. ;-)
Samtidig fik Stine og jeg sat en ikke ubetydelig mængde tapas til livs, ikke mindst fordi Stine jo kender alle de rigtige steder. Derudover er det klart en fordel at tale spansk, da frasen "no habla espaniol" meget sjældent resulterer i at der bliver snakket engelsk. Der bliver muligvis talt langsommere spansk, men engelsk er lidt et særsyn.....eller hvordan man nu siger det. Det gør nu ikke så meget, for langt de fleste spaniere er virkelig søde. Så må man bare smile sig gennem menukortet. ;-)
Ellers er der meget smukt i Malaga. De har virkelig forstået jugendstil-konceptet og mit kamera kom virkelig på overarbejde. Dog skal det bemærkes at spanierne heller ikke går så meget op i hvordan deres huse ser ud udefra. Der hænges gerne vasketøj eller gamle CD-rom'er ud på altanen (for at skræmme duerne).
Så turen var helt klart værd, at jeg nu skal leve af pasta resten af måneden og der er jo heller ikke så længe til. ;-)

1 kommentar:

Sacha sagde ...

Yay.
D-vitamin.

Åhh.. hvem der blot oplevede lidt sol og sommer.