tirsdag den 16. december 2008

Bildøre

Jeg holder jo meget af biler, det skal ikke være nogen hemmelighed. Dog har jeg på det seneste haft et par nærdødsoplevelse i forbindelse med bildøre, mere bestemt bildøre i bevægelse.
Som lille cyklist, udstyret med en reglementeret cykelhjelm, har man en eller anden ide om at folk ser en. Det plejer også at være tilfældet, en undtagelse er dog parkerede biler og deres ejere. Jeg er nu tre gange blevet tvunget ud på en frisk lille slalom på kørebanen af åbenbart forblindede bilister og deres døre.
Det interessante er, at det åbenbart ikke er nogen sjældenhed. Tyskere åbner bare deres bildøre og så regner de med at alle nok skal nå at undvige. Så jeg er mere eller mindre også den eneste, der bliver sur over den slags opførsel.
Dette er en generel tendens for bilisme i Tyskland; bilister gør som det falder dem lettest, og da alle gør det samme, bliver ingen sure.
Jeg har endnu ikke fundet ud af om det er godt eller skidt, men arbejder ihærdigt på det. ;-)

1 kommentar:

Klipklap sagde ...

Det er skidt. Helt afgjort. Bildøre burde forblive lukkede, biler burde være cabrioletter, solen burde altid skinne, og som undtagelse må bildøre jo bare åbne opad. Hvor svært kan det være? Og nu vi er i gang med våde bildrømme så burde kedelige biler forbydes, så der kun er små røde alfa-spiders og lignende, der cruiser rundt på de veje, hvor der jo så bliver passende med plads. Yay!
Velkommen tilbage til DK!