søndag den 14. september 2008

Sorry, I don't understand what you are saying....

Jeg kører rimelig tit med toget til Remagen, min gamle hjemby. Dette sker fordi en god veninde af familien, Motee, så generødt har tilbudt at vaske og tørre det tøj, som ikke kan tåle tørretumbler. Dette er nødvendigt, da jeg ikke i lejligheden har mulighed for at tørre tøj i større mængder.
I fredags var jeg så igen på Remagen-vasketøjstur og jeg køber aldrig en billet (3,40 Euro!!), da Statsbanerne alligevel har sparet kontrollørerne væk på den strækning.
På vej hjem sidder jeg stille og slapper af i toget med mit vasketøj og skoene nonchalant placeret på sædet overfor, da der stiger en kontrollør ind......
Sophie tænker hurtigt, og da hun beder om min billet, forklarer jeg hende på mit bedste engelsk, at jeg ikke kunne finde ud af billetautomaten og derfor ingen billet har. Desværre er kontrollørens engelsk mildest talt begrænset, så hun forstår ikke min brilliante forklaring. Kort efter dukker der en sød tysk student op, forklarer hende min situation og tilbyder at tage mig med på hans studenterbillet, hvor man kan få en ekstra person med gratis. Imens sidder jeg og prøver at lade som om jeg intet forstår og ser rådvild ud. ;-)
Kontrolløren accepterer forslaget og studenten, som i øvrigt hedder Andie, spørger om han må sætte sig i min bås. Det får han allernådigst lov til (nu har han jo strengt taget betalt min billet) og resten af turen foregår på engelsk, i blandet en masse små hvide løgne og forsøg på at skjule mine egentlig ganske udmærkede tyskevner.
jo, tyskere er rigtig søde. ;-)

3 kommentarer:

Klipklap sagde ...

Din slubbert! ;-)

Sacha sagde ...

Og lige pludselig var det tyske sprog ikke en mulighed :D

Andreas R. Fugl sagde ...

Bandit! :D