fredag den 26. december 2008

Hjemvendt??

Efter sølle 8 timers køretur kunne jeg den 21. december atter sætte fødderne på dansk jord for første gang i fem måneder. At se mine forældre og venner igen er superdejligt, har savnet dem meget!
Alligevel er det mærkeligt at alle taler dansk og jeg føler mig usædvanlig malplaceret i Odense.
Jeg er ved at få et hjerteanfald, hver gang jeg får en regning, sænker farten i alle kryds i den tro at der gælder højre vigepligt og søger forgæves efter den seperate skraldespand til indpakning.
På nuværende tidspunkt bor jeg hos mine forældre, da min lejlighed stadig er fremlejet til en tyrkisk pige, men jeg flytter hjem i morgen. Jeg glæder mig usigeligt til at komme "rigtig" hjem, selv om jeg frygter at den tidligere lejer ikke har lagt så stor vægt på rengøringen.
Indtil midten af februar, hvor jeg starter på sepcialet, har jeg ikke de store planer ud over at aklimatiseres og skrive mit projekt færdigt.
I mit hoved går jeg allerede og planlægger min flytning til Bonn efter specialet, hvor jeg vil gå i gang med pHD'en. Jeg glæder mig til at se alle mine nye venner igen, til at starte i lab hos AK Lützen og tulle rundt i Bonn centrum.
Men indtil videre må jeg jo nyde det år jeg har tilbage i Danmark og sammen med min familie og mine venner. Jeg er jo ikke ked af at være tilbage. ;-)

Ingen kommentarer: